FMS foglalkozások,konklúzió,és rész-eredmények

1. Nagyon tetszett nekem,hogy Brett Jones 2 (kettő) mondatával életemet strukturálisan javította meg.

a, Make your life simple (Tedd az életedet egyszerűvé)

b, Don’t force a round pig into a square hole (Ne erőltess egy kerek malacot egy négyszögletű lyukba)

2. Nem olyan régen, vasalás közben (!!!!!!!!!) eszembe jutott egy jó, de ennek én volnék a szerzője:

c, DON’T take it easy: MAKE it easy! (NE vedd könnyedén, Tedd könnyeddé)

Tévedések elkerülése végett valóság-és önképem stabilnak tűnik,nem képzelek a nevem elé Dr. Phil díszítést-csak jött egy tömör gondolat. 🙂

Miért írtam le ezt?

– Miután elvégeztem az FMS képzést,és hazajöttem,gondoltam, Zalaegerszegen mindenki tökéletes mozgásmintákkal fog élni fél éven belül, annyira megörülnek az emberek ennek, miután értesültek róla, hogy van ilyen, van szakember stb.

-Saját,hozzámjáró kedves,régi betegek és hobbimasszázsosok közül megszűrtem gratis kb.30 főt,mert mindenből sok gyakorlati óra kell. Itthon az egész családot (a teknőst nem).

-Az első hidegzuhany akkor ért, amikor meghívott X a zalagerszegi asszemCrossfitt (de ebbe nem megyek bele)  edzésre,hogy mutassam már meg az FMS-t.Kimentem, mondám:

“akkor gyere, végigcsinálom Veled, és közben elmondom,mi ez”

mondá:

” inkább Y-t, ő …. bajnok”

mondám: (furcsálkodva)

“Jó. Akkor Y.”

Y színre lép.Szerkó készenlétben, adám kezeibe a rudat, kérem, mélyguggoljon. Többiek merőn,unottan bámulnak. Kezdem mondani,mit is jelent,ha defektesen sportolunk. Merőn,unottan bámulnak. Kezdem szűrni Y-t. A többiek nagy része elmegy futni. Szűröm Y-t. A maradék elmegy ketlébellt (ez nem elírás, Zalában ez a neve ! 🙂 ) emelgetni állig stb. Mutatok egy darab korrekciós gyakorlatot,megszűrök egy kedves aranyos úszólánykát is a Csapatukból, aki kedvesen és elnézően tűri a hülyeségemet. Végül megkérdem, nem lett volna esetleg jobb, ha mindannyian oda is figyelnek?

VÁLASZ:

NE HARAGUDJ, DE ŐK EDZENI JÖTTEK IDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ismételten abban az akváriumban csücsültem önszántamból, amely a “Hülye vagy” utca első házikója,csak naivaknak.

Telt,múlt az idő, és én azért ugyanúgy beszélgettem azokkal,akiket máskülönben  szűrtem, hogy vajh végzik-e a korrekciós gyakorlatokat, javulnak-e stb. Egyetlen személy tette meg,igaz, csodálatosan megváltozott a mozgása. (illetve újabban Horváth Győző, a ZTE kapusedzője végeztet általam javasolt gyakorlatokat a kapusokkal,akik szeretik is ezért) A kérdésre, hogy miért nem, a válasz igen gyakran az volt, hogy “túl bonyolult”, ” sok egyszerre” “teljesen elfelejtem, mire figyeljek” meg ilyenek.

És akkor kipattant a szikra:

mi lenne,ha nem rögtön egy angol szóbokorral jönnék,hanem mondjuk mozgáskorrekciós-tartás-és járásjavító foglalkozásokat tartanék, mert ennek a megnevezése is érthető?

mi lenne,ha beletennék egy csomó légzőgyakorlatot amúgy, mert mindenki hasas ÉS görbe ÉS elégtelen a légzése?

mi lenne,ha egyszer végre a lábfejről is tárgyalnánk egy kicsit?

És összeállítottam, kettő típusú “terméket”,annak alapján, amit az FMS-en és egész eddigi életemben tanultam.

1. típus: 3alkalommal, 1 óra hosszú foglalkozás, elsőn 3,másodikon 3, harmadikon 1 mozgásminta-szűrés, és a harmadik alkalom fele a lábfej és annak kitornásztatására minta,lehetőségek,ötletek.

2. típus: 2 alkalommal, 1.5 órás foglalkozás, ugyanez a program,csak másképpen elosztva.

A csoportok 6 fősek max, hogy tudjuk egymást figyelni.Nagyon jó,ha látja a résztvevő, hogy a másik ember teste hogy is működik, vagy hogy nem, összevetve a saját működésével szemléletet tud váltani-mert ha nem vált,és nem lát, nem fogja soha senki megérteni, mi is az a mozgásminta,meg szűrő,mert nem találkozott a szavakkal sem.

Az első 3 csoport lezajlott, jelentem, nagyon örültem Nekik, és meg is lepődtem azon,hogy miyen bátran eljönnek 40-es,50-es nők, férfiak is (meg a legügyesebbek is) és megörülnek annak, hogy jobban értik, miért fáj,ha így, hogyan javítsak, hogy ne legyen úgy,mi történik,ha lépnek,hajolnak,emelnek stb.

Nem a rendszer lebutítására törekedtem,hanem arra,hogy a hétköznapi ember szintjén is magas minőségű testérzet és mozgáskultúra magvait vessem el, mert mindez azzal kezdődik, hogy mit is helyez az illető a figyelme horizontjára.

(nem kevés  motivációt adott egy itt divatos szintfelmérő 1 álló napig való nézése egy rendezvényen,ahol vendégek voltunk KisCsaládom hárman, ahol a fekvőtámaszt pl. ugyanúgy pontozták,csak azt nem tisztázták az elején, hogy hova helyezze a gyakorlatot végrehajtó a tenyerét, vagy pl. ne álljon égnek a feneke stb.)

Levonhatom a következtetést,hogy sikerült kitalálnom valamit, aminek örülnek mások,és én is. (szeptemberre már most 4 csoport tele van!!)

a, Make your life simple: egyszerűbbé vált az életem, mert letudtam egy Nagy Idegesítő Faktort-vagyis nincs már az az érzésem,hogy nem tudom gyakorlatban alkalmazni a tudásomat,és nem morfondírozok azon, hogy mégis hogyan kéne a szívemcsücske FMS-t megismertetni a mindenkikkel.

b, Don’ force the round pig: a kör alakú malacot a megfelelő lyukon taszigálom át, vagyis azokra az emberekre formált néhány órát olyan szóhasználattal vezetek le, amely fogyasztható,gondolkodtat,de egyáltalán nem kommersz és felületes (nem vagyok megalkuvó típus)

c, MAKE it easy: nem vettem könnyedén, de ezzel a kicsike programmal azt érzékelem az első 3 csoport és a 4. csoport első foglalkozása után, hogy ez hasznos, jó és nem vészes. A résztvevők figyelnek, kapcsolnak,gazdagabban mennek el,mint jöttek, és nem hullanak a porba agysejtek bonyolult neuromuszkuláris folyamatok leírásától. Vagyis szerintem, amit megértettem,hogy a képzés, az nem az, amit egy “szűremény”-nek tudnia kell, de többet,mint a pontszáma, asszimetriái és a gyakorlatai.

14 hozzászólás to “FMS foglalkozások,konklúzió,és rész-eredmények”

  1. efg Says:

    És akkor még a járulékos ismeretanyagot is szeretném megköszönni, mert a várandós kismama itthon nagyon hálás a tanult talp-rejtelmekért 🙂
    A jelzőért szerénytelen személyem meg irul-pirul 🙂

  2. És akkor FMS « On the way to the Beast Says:

    […] véget ért a három alkalmas FMS mulatság, amit ki más szervezett volna, mint helyi kapitányunk, akinek ezúton is hála és […]

  3. Tiekuanyin Says:

    🙂
    Gáb,kösz-
    1.szív.
    2.ugyan!
    3.de jó!
    🙂

  4. bazsika Says:

    Kedves PhD, 🙂

    felnézek rád a türelmed miatt én sajnos nem tudtam volna így kezelni a crossfites kollégákat! Megkérdeztem volna, hogy hova pozíciónálják magukat Radnai T-hez képest (ugyebár együtt voltunk FMS-en). Bocsi, de nehezen kezelem (nem kezelem) az ilyen hozzáállást!

  5. Betti Says:

    Csodállak Anikó azért amit adsz az embereknek és nem szeretlek mert nyugaton vagy megtalálható… 😀

  6. andrea Says:

    Örülök, hogy beindult a dolog.
    Két tanács:
    1.:az emberek érdektelenségén ne keseredj el, nem a te hibád!
    2.:soha ne csináld ingyen, mert nem fogják becsülni (valahogy ez kódolt, csak az olyan dolgokat becsülik amiért fizetni vagy küzdeni kell).
    Hajrá Zeg!

  7. Tiekuanyin Says:

    hű mennyi komment lett…

    Bazsi,
    hát-ajjaj.bővebben szóban,mert hosszú és fájdalmas…

    Betti,
    Nu pagagyi…nem hiszem,hogy nem hoz az élet közelséget előbb vagy utóbb!(vagy egy magánhelikoptert? 😀 )

    Andrea,
    Mióta az eszemet tudom,minden hónapban dolgozom valamennyit ingyen,mert ezzel tartozom az Örökkévalónak a sikerekért- de igazad van teljesen, ingyenebéd-az nincsen. Az első kb. 30 mérést előre elhatároztam,mert rögeszmém a hosszú szakmai gyakorlat, erre nekem volt szükségem és nagyon hálás voltam,hogy nem futott el senki,mikor meglátta a felszerelést..bár sokan azt hitték,meg fogjuk mérni,milyen magasak 😀

  8. Rita, RKC Says:

    Anikó,
    ezt feltétlenül szeretném részleteiben is hallani az RKC-n – persze mondjuk a végén, mert lesz ott elég figyelnivaló! Szívből gratulálok, és nagyon örülök, hogy ismerhetlek!!! 🙂

  9. tiekuanyin Says:

    Rita,persze!Szia! Nem a hegyekben vagytok? már kuksizom is a blogodat!
    Nem nagy dolog egyébként, csak a 7 minta részekre szedése és csoportos foglalkozás. 🙂

  10. Erdodim Says:

    Anikó!
    Mindig a legegyszerűbb dolgok a zseniálisak, és mindig azok a zsenik, aki meglátják a fától az erdőt. Hú, ez most egy Ubi-féle (bocs’ 🙂 ) zen koan, lehet rajta gondolkodni 🙂
    Nagyon ügyes vagy, gratulálok!
    Van egy fickó, aki 20 évvel ezelőtt felfedezett egy törvényszerűséget, és ezért Nobel-díjat kapott. 15 évvel később ismét Nobel-díjat kapott, mert bebizonyította, hogy az előző törvény nem igaz 🙂
    A lényeg, hogy merj változtatni, és bátran nyúlj a dolgokhoz.
    Na tőlem sem szoktatok meg ilyen bejegyzéseket .-)

  11. Lacee Says:

    Anikó,
    ez az egyik általam legkedveltebb bejegyzésed. Ezután még inkább várom, hogy magam is megismerhessem az FMS rendszerét az októberi képzésen!

    Sajnos tényleg nagyon sokan úgy vannak vele, hogy ők nem “bohóckodni” jönnek a terembe, így az én embereimre és rám is úgy néznek néha, mint egy csodabogárra, csak mert 30-40 perc “bemelegítés” után kezdünk el egyáltalán valóban edzeni. Ám érdekes módon rajtu(n)k szemmel látható változások esnek meg, míg a többiek…(változás értendő: mozgásvégrehajtás, rugalmasság, erő, külalak stb. szempontjából)

    Még egyszer grat és legkésőbb az RKC-n élőben is:)

    Lacee

  12. Tiekuanyin Says:

    Hűha,Misi,tényleg nem! 🙂 köszönöm szépen-és igyekszem bátor lenni-meg erős!
    Holnap Budapest felé meg a Fákon és az Erdő(di)ken fogok meditálni 😀

  13. Bajzáth RKC Says:

    Ezt nagyon jó volt olvasni és elismerésem!

  14. tiekuanyin Says:

    Szia, Lacee,
    Hát,akkor azt hiszem, egy nyelven beszélünk-viszlát augusztus 14-én!hurrá.

Vélemény, hozzászólás?

