Archive for 2009. december

összegzés,2009

december 31, 2009

1. Az év kezdetén befejeztük a Flextronicsnál az ergonómiai program részeként a 90 fő munkahelyi kezelését. Nehezen hittem el, hogy kibírjuk, de OK.

2. Februárban Annával elvégeztük az FMS-képzést Brett Jonesnál.

3. Elkezdődött egy nagyon kellemes és hasznos edzéssorozat itt Zalaegerszegen (egészen pontosan előtte év Mikulás napján ), Csíky Feri vezényletével.

4. Rasikám iskolai előremenetelésére és mindennemű fejlődésére piros pontot lehet adni.

5. Letekertük az első maratont hármasban,nagyon sikeresen. (Rasi 2 érem 🙂 )

6. Augusztusban RKC lettem, ott rögtön. 🙂

7. Ősszel elindult a kettlebell-élet Zalaegerszegen,és mostanra nagy megelégedésemre nem csak edzésként,hanem “nagy összehozóként” is kezd kicsit működni,lásd tegnapi lengetésen sokféle csoport megjelent,és a Nagy Közös nevező: az RKC-edzés.

8. Három új teáskanna, 4 új teatípus megismerése.

9. Úgy érzem, a mentális fejlődési görbém szépen emelkedik (vagyis nem hülyülök, mamu)

10. A fizikai állapotomban idén elképesztő javulás állt be.Használom jócskán a 24 kilós kétlibellt. (persze nem fej fölé)

11. Családomban mindenki egészséges, A. masíroz előre a suliban, ügyesen.

12. Szeretettel és jó érzéssel tudok búcsúzni 2009-től. Nos, akkor, viszlát, kedves Év, megyünk tova 🙂

Boldog Új Évet

december 30, 2009

Kívánok Mindenkinek……..cupp 😀 😀 😀

(és jó bulit,aki olyan -én jobban szeretek otthon,és szerintem  holnap este megnézek legalább kettő Derrick-et, mert gyűjtöm 🙂 és pont ilyenkor pont jó )

Szép volt

december 30, 2009

Így indult:

————————————————————————————

RÉSZVÉTELI LAP

Becses neve:………………………………

Bevállalt swingek száma:………….. db

Bevállalt kettlebell súlya:…………..kg

Végső teljesítmény:………………..swing !!!

Ezer swinges vakmerőség                  Ötszáz swinges vakmerőség

100 100

20/ 20/ 20/20/20                             15/15/15/15/15/15/10

200                                          200

20/20/20/20/20                               15/15/15/15/15/15/10

300                                          300

20/20/20/20/20                               15/15/15/15/15/15/10

400                                          400

20/20/20/20/20                               15/15/15/15/15/15/10

500                                          500

20/20/20/20/20                               15/15/15/15/15/15/10

600

20/20/20/20/20

700

20/20/20/20/20

800

20/20/20/20/20

900

20/20/20/20/20

1000

20/20/20/20/20

—————————————————————————————-

Azt gondoltam, hogy majd Gábi meg 2-3 Őrült társaságában szépen elswingelgetünk a kis teremben.És akkor megérkeztek a Mindenkik, és kiderült, hogy nem férünk el! Így végig a hosszú folyosón is elkezdődött a swing, a számolós lapokat meg jobb híján és stílusosan sebtapasszal a falra erősítettük. A mai nap hősei, 15 fő, meg kicsi én  😀

EFG Gábi, 1024 swing@24 kg /.1.15, a képen éppen legyőzte, én meg éppen arra jártam.

Kurucz Tamás,500 swing@16 kg/ 30 perc, majd +100 uez a súly, csak az íze miatt 🙂

Simon Eszti (aki oltásos napokon injekcióstűvel bosszút szokott állni rajtam 🙂 )500 swing, 2X6kg,/30 perc, majd Tamással még 100, az Pötyivel.

Ezt követően megérkezett Gáspár László (XXL Fitness) , Viola Kata, és Zsombi, aki számolni segített Nekik.

Gáspár László,500 swing@24kg, 30 perc,

Viola Kata, aki alig kettlebellezett még, 500 swing@8kg, 40 perc.

Aztán megérkeztek a Főiskolás Srácok, hárman:

József Tamás, 500 swing@12 kg, kb. 40 perc

Partics Balázs, 500 swing@12 kg, kb.40 perc

Cselényi András, 500 swing@12 kg, kb 40 perc

Két leányzó, Zsófi és Eszti, ketten hősnővé váltak (abszolút nemrég kezdték a bellt)

Eszti,500 swing@8kg, kb.30 perc

Zsófi, 500 swing @8kg, kb.30 perc

A ZKSE srácok, Dávid, Gábor, .Gábor N. Tamás mind a négyen 1000 swinget hajtottak végre, Dávid (azt hiszem a többiek is), és Gábor a végén az utolsó 20nál a 24-esre kapcsolt, összehaverkodtak 🙂 Teljesen változó súlyokkal. Itt a fotón jobb oldalt éppen pihiznek, a többi fotyó setét lett.

Dénes Attila,900 swing@16 kg, 1 óra 30 perc

ez (is) egy óriási eredmény. Attila se régóta bellezik a szerdaiakkal, és 500 swinget vállalt be,és akkor minden százasnál még egy kicsit swingelt. Erőben ment volna a dolog, de teljesen lejött a kezeiről a bőr (nem fért be a kisujja a DD 16-os fogantyújába.)

Ők voltak az utolsó fecskék, Gábor megvárta:

Hát…..erre, megmondom őszintén, nem számítottam. Igaz, vittem jó sok almát, aszalt körtét és őszibarackot, diót rendesen, de ez egy olyan szép meglepetés volt nekem év végére. Kösözönöm mindenkinek, hogy eljött !

-rólam nem készült fotó,mert általában mindenkinek a kezében volt valami 🙂 pedig becsszó,ott voltam. 🙂 az 1000 swinget meg, tekintettel arra, hogy kb.3 hete majdnem hátbeszakadásig fordítok , a “buli” előtt és után is dolgoztam, letekerem,ha pihentebb leszek kicsit, azokkal,akik nem tudtak most jönni,mert vagy dolgoztak, vagy közbejött valami, mert ilyen is volt.

azokkal swingeltem mondjuk egy csomót, akiknek a vége nehezebben ment vagy ritmust vesztettek, és néha javítottam is,ha a fáradtság némi hibákat hívott elő. Így sikerült össz 200-at a 24-essel meg 3X kb.100-at a 16-ossal letekernem, ez ,amit tuti számoltam.

Igaza van Gabinak, a 24-essel kellene megcsinálnom. Nagyon jólesik Vele a swing.


Fekete Péter

december 29, 2009

Játszottunk jó sokat, Svárcerpeterrel kezdtük.

Nagymamánál van egy csodálatos régi pakli:

A Börpi 2.

december 29, 2009

Milyen Börpiket végzünk mi itt,és miért?

“Gabi: Milyen burpee? Attól függ, hogy mi a célod.”

Olyan négyütemű fekvőtámaszokat végeznek a csoportok nálam, amelyekbe kezdőknél nem vesszük bele a fekvőtámasz nyomást. Továbbmegyek: kétüteműt is szoktunk gyakorolni.

a, guggolásból felugrás,és ott szabályos nyújtott kar, tutitbiztos megállás, feszesség. Guggolásnál figyelni, de legyen kacsa a lábfej, lehetőleg szabályosan,nem eldőlve,kontrollált mozgással csinálni.

b, Guggolásból fekvőtámasz(kezdő) pozícióba láb hátrafelé kijuttatása,és vissza. Cél: itt is, a mozdulat végpontján teljes feszítés,ami azt jelenti,hogy egyenes a törzs,a lábfejek nem dőlnek összevissza ki-be, nincs háztetőpopsi vagy behajlott acéllemez-derék, szép egyenesen vitelezve ki.

Ha ezek mennek,akkor mehet a 4 ütem.

Variációk: felugrások számának növelése, vagy a hátraláb szám növelése. Vagy egyik csökken-másik nő politika.

Nagyon hatékonynak bizonyul ez a gyakorlat, szeretem is. És akkor,mikor elég hatékonynak tartottam, megörvendeztettem : először persze engem…aztán a többieket is, az egykezes variációval,ami azért jó,mert kétszer annyit lehet belőle végezni. És jobban kell feszíteni ugye,hogy ne borulj el oldalra.

Ezen felül az előbb találtam meg, hogy megint rájöttem valamire, amit már valaki régen kitalált, ha már a Wikiben is benne van…de azért még mindég örülök 🙂

Ezen a pontos a variációs lehetőségek száma annyira sok már, hogy még a fekvőtámasz beépítése előtt megvárom,amíg ezt megunjuk.

A Börpi.

december 29, 2009

Először utánanéztem:

Burpee may refer to:

És úgy gondoltam, az elsőt kiválasztom.

Definisn:

The burpee is a full body exercise used in strength training and as aerobic exercise. It is performed in four steps:

  • Begin in a squat position with your hands on the floor in front of you.
  • Kick your feet back, while simultaneously lowering yourself into a pushup
  • Immediately return your feet to the squat position, while simultaneously pushing up with your arms.
  • Leap up as high as possible from the squat position.

Burpees are also known as ‘Up-downs”.

és továbbiak:

  • Easier variants
    • No-pushup burpee: the athlete does not perform a pushup while kicking back his feet.
    • Non-jump burpee: the athlete does not jump in the air after step 3.
  • More challenging variants
    • Long-jump burpee: the athlete jumps forward, not upward.
    • Jump-tack burpee: the athlete pulls his knees to his chest while jumping.
    • Jump-over burpee: the athlete jumps over an obstacle between burpees.
    • One-armed burpee: the athlete uses only one arm for the whole exercise including the pushup.
    • Dumbbell burpee: the athlete holds a pair of dumbbells while performing the exercise.
    • Parkour burpee: following one burpee on the ground, the athlete jumps upon a table and performs the second burpee on the table, then jumps back to the initial position
    • Hindu push up burpee: instead of a regular push up, do a hindu push up
    • Pull-up burpee: Combine a pull-up with the jump or do a pull-up instead of the jump.
  • Other variants
    • Wall burpees / incline burpees / air burpees: the athlete kicks his feet up against a wall / up on a table / up in the air, instead of back. Usually, these variants are performed without a pushup.
  • The 8 count body builder is another variant of the burpee. Counts 1-8 are as follows: (1) put your hands down, (2) push out your feet, (3) and (4) do a jumping jack on the ground, (5) and (6) perform a pushup, (7) bring your feet back forward, (8) jump in the air.

a Börpi története:

The exercise may have been originated by a man named Lieutenant Thomas Burpee (1757-1839). He was an officer in the New Hampshire Militia during the American Revolutionary War and was described as “having the innate Burpee fondness for martial exercises” in A History of the Town of New London, Merrimack County, New Hampshire. Lt. Burpee may have used the combination of pushups and squat thrusts as a means of drilling, conditioning, and disciplining the troops under his command. In addition, the exercise may have also been used by the troops as a way to stay warm during the winters in wartime New England.

Vendég a Háznál

december 29, 2009

Az egyik mai edzésen az a meglepetés ért, hogy Patkó Péter RKC egyik tanítványa,aki Zalaegerszegen tartózkodik, bejött a barátaival edzeni. Helyes fiatal srác, remélem, jól érezte Magát 🙂

Ballag a Katona Koszovóba

december 28, 2009

Ma járt nálam egy Katona srác, E. hozta el edzésre, itthon van kb. jan.végéig. Addig van időnk megtanulni, hogyan tudja majd odakint használni a bellt. Heti kétszer szerintem menni fog, bár kiszúrtam egy csomó mindent,(jobb lábfej, váll, nyak, derék, latissimus bevonásának időnkénti hiánya) de ügyes, nagyon ügyes. Január végétől kb. két hétig egy másik magyar városban tartózkodik, ahol meg keresünk Neki egy másik RKC-t, hogy zt a kis időt is ki tudja használni.

Talán csak a ZKSE-srácok ilyen elképesztő fegyelmezettek edzésen.

Az evésről

december 28, 2009

Sok jó post látott napvilágot a “kajálással” kapcsolatban mostanában, ez örömteli, hogy ezt sokan olvassák is,mert a súlyprobléma bizony gáz. Nekem nincs, de 2 évig foglalkoztam olyanokkal “professzionálisan”, akiknek komoly súlyproblémáik voltak. Azóta nem hiszek abban, hogy a túlsúlyt szimpla fogyással meg lehet szüntetni.

Lehet,hogy azért,mert öregebb vagyok, de azt gondolom, az életembe jó ideje már csak olyan dolgokat engedek be,mint új elem (és bizony egy túlsúlyos,vagy Magát túlsúlyosnak tartó ember esetén a más fizimiska, lecsökkent zsírtömeg elérendő állapota bizony pszihésen is egy új elem), amelyekről szilárdan érzem, hogy meg is tudom tartani. Szoktam böjtölni is rendszeresen, de ez nem azt jelenti, hogy Árpádházi Szent-Margit-komplexusom van. Fogyinál ez nagyon fontos- nem lehet éveken keresztül monoton kalóriamentes ennivalón, alultápláltan boldogan élni.

Mindig önfejűen ettem, azt,ami jólesett (ez általában egybeesik azzal,ami ízlik is, ha nincs kipurcantva az állapolgár kaja-megítélőkéje a sok junk fooddal vagy cukorral),megkóstoltam,amit jónak láttam, a pekingi kukacforma cuccokkal töltött palacsintától a Stephansplatzi Hotel svédasztalán díszelgő meggyekkel díszített túrós sonkás-dinnyés izét, és annyit ettem belőle, ami igazán jólesett. Nem bírom,ha tele a hasam, mert akkor nem érzem könnyűnek magam, és megszoktam, hogy egy csésze valami, az az én adagom.

A jógi táplálkozás irodalma sokat foglalkozik azzal, hogy nem csak kalóriabevitel az evés, annak egy meghatározott szerepe van az életben, jó, ha a táplálékbevitel egy eléggé esztétikus esemény,hol díszesebb,hol szerényebb, és figyelmet igényel. Ez nem azt jelenti, hogy minden nap körbe kell pakolni őszirózsával már a reggelit is, hanem azt, hogy

ha eszel, egyél. (ismerős? ha alszol, aludj. ha jársz, járj. stb stb.)

Egy tökéletesen kiszámolt és tudományos diéta is okozhat problémákat,ha valaki evés közben újságot olvas,pörög a feje, és csak leönti a torkán az ételt,amíg lát, addig eszik. Mindig is rosszul éreztem magam,ha ilyen típusokkal kellett ennem, akik nem tudnak annyit meríteni (akár kétszer), amennyit éppen meg tudnak enni, vagy, ha adagot kapnak, akkor az egészet felzabálják. A saját mérték, az mindg saját mérték marad, senkinek sem lesz szebb a jövője, meg az egója is csak ideiglenesen nő egy kicsit, ha mindent “betol”, ami előtte van. Sokszor ez az úgynevezett orális fixáció (honni soit …  🙂 ) egyik megnyilvánulási formája.

Vagyis,ha megvan már a “mit”, akkor meg kell változtatni azt is, hogy “hogyan”. Az embernek a szeme is eszik (legalábbis a japánok ezt szokták mondani,mikor feltálalják desszertnek a kettő darab rohadt szójababot ginkolevelekkel körbedíszítve 😀 ),és az alatt a kb. 20 perc alatt, amíg az első “elég” jelzés megjön a buksiból, kényelmesen, jólesően, nyugisan jó “töltekezni”.

Karácsonyi Feines Hammi Pappi

december 27, 2009

Még ma is ettem halászlét kétszer is….

Viccen kívül az idei Karácsony (is) nagyrészt a halról szólt. Beiglire nézve utoljára a Nagymamám beiglijéből ettem jót, és az nagyon régen volt már sajnos. Mákot mindig szoktam enni, van dunsztosüvegben kevert citromos mézesmákom szezámmaggal, erre rájárok mellékesen, amíg van.(aztán készítek újat 🙂 ) Diót meg dióolajat is szoktam enni nagy gyakorisággal, pl. most is.

Szóval, főleg hal volt, pangasius többször is, meg makréla(füstölt) meg hering (füstölt és ecetes is és mustáros szószos is) meg lazac is (kétszer is, sima meg kapros is) meg kaviár is (lazac, csak a csontjaimért 🙂 ) meg harcsa is meg ponty is meg halászlé is. Ezekhez a halakhoz én általában salátát szeretek enni, nem kenyeret vagy krumplit, a halászlét meg bűn elrontani bármi más ennivalóval 🙂

Halon kívül: jó húslevest főztem,amolyan halottfeltámasztósat, illatos rizst, sok salátát, fekete olajbogyót (ezt nem főztem már) ,előfordult pár szelet stollen, Nagymama miniatűr művészi ezerízű sütikéi (nemhiába 70 évesen is eléggé topmodell kinézete volt, a módi, az módi ), pár igazi orosz, könnyű és finom és szép keksz, tea: marachino, birs, marokkói menta, wild grey, lapsang souchong, darjeeling, eredeti nyers chai, Russische Mischung, és egy adag ünnepi babérlevél-diólevél-nyírfalevéllel bolondított assami.

Inni még ittunk saját recept szerinti glögit, amelyet szilvaléből vagy illatos feketeszőlőléből, mézből és egyharmada jó erősre főzött zsályateából alapozok, és teszek bele: szerencsendiót,csillagánizst,rendes ánizst,zöld kardamomit,fekete kardamomi magot, szegfűszeget,szegfűborsot, kicsike fahéjat,kamillát pár virágot,körömvirágot pár virágot és pár szem rózsaborsot és egy darab direkt karácsonyra leszárított piros rózsafejet. Ezt kis, japán csészékben lehet forrón kortyolgatni és finom hozzá a török édes szőlő vagy datolya.

És ittunk vendégségben rózsavizes limonádét.És A. szerzett nekem korianderes csokit.

Maéjjel még fogok enni valami keleti fagyit, elvileg rózsaszirmos, de még nem néztem meg.

Nagyjából nem híztam semmit,nem vagyok tömött, sikeresen megtaláltam és kidobtam a tavalyról megmaradt 1 kiló szaloncukrot (mert senki se ette meg. az ideiek papírjait komolyan ki fogom tömni, jó lesz jövőre.)  és próbáltam minél többet aludni, amely kissé nem jött össze, de sebaj, majd az 1000 swing kaland után, addig élesre vagyok állítva.

Ronald Melzack (ez a Gate-controllos pacák) könyvét még az idén be szeretném fejezni,és az egyik tervem egy havonkénti olvasás összefoglaló, egyrészt hátha van olyan valaki,aki olvasna, de nem tudja, mit , meg én is fogok tudni visszatekinteni.