Archive for 2009 12 29

Fekete Péter

december 29, 2009

Játszottunk jó sokat, Svárcerpeterrel kezdtük.

Nagymamánál van egy csodálatos régi pakli:

Reklámok

A Börpi 2.

december 29, 2009

Milyen Börpiket végzünk mi itt,és miért?

“Gabi: Milyen burpee? Attól függ, hogy mi a célod.”

Olyan négyütemű fekvőtámaszokat végeznek a csoportok nálam, amelyekbe kezdőknél nem vesszük bele a fekvőtámasz nyomást. Továbbmegyek: kétüteműt is szoktunk gyakorolni.

a, guggolásból felugrás,és ott szabályos nyújtott kar, tutitbiztos megállás, feszesség. Guggolásnál figyelni, de legyen kacsa a lábfej, lehetőleg szabályosan,nem eldőlve,kontrollált mozgással csinálni.

b, Guggolásból fekvőtámasz(kezdő) pozícióba láb hátrafelé kijuttatása,és vissza. Cél: itt is, a mozdulat végpontján teljes feszítés,ami azt jelenti,hogy egyenes a törzs,a lábfejek nem dőlnek összevissza ki-be, nincs háztetőpopsi vagy behajlott acéllemez-derék, szép egyenesen vitelezve ki.

Ha ezek mennek,akkor mehet a 4 ütem.

Variációk: felugrások számának növelése, vagy a hátraláb szám növelése. Vagy egyik csökken-másik nő politika.

Nagyon hatékonynak bizonyul ez a gyakorlat, szeretem is. És akkor,mikor elég hatékonynak tartottam, megörvendeztettem : először persze engem…aztán a többieket is, az egykezes variációval,ami azért jó,mert kétszer annyit lehet belőle végezni. És jobban kell feszíteni ugye,hogy ne borulj el oldalra.

Ezen felül az előbb találtam meg, hogy megint rájöttem valamire, amit már valaki régen kitalált, ha már a Wikiben is benne van…de azért még mindég örülök 🙂

Ezen a pontos a variációs lehetőségek száma annyira sok már, hogy még a fekvőtámasz beépítése előtt megvárom,amíg ezt megunjuk.

A Börpi.

december 29, 2009

Először utánanéztem:

Burpee may refer to:

És úgy gondoltam, az elsőt kiválasztom.

Definisn:

The burpee is a full body exercise used in strength training and as aerobic exercise. It is performed in four steps:

  • Begin in a squat position with your hands on the floor in front of you.
  • Kick your feet back, while simultaneously lowering yourself into a pushup
  • Immediately return your feet to the squat position, while simultaneously pushing up with your arms.
  • Leap up as high as possible from the squat position.

Burpees are also known as ‘Up-downs”.

és továbbiak:

  • Easier variants
    • No-pushup burpee: the athlete does not perform a pushup while kicking back his feet.
    • Non-jump burpee: the athlete does not jump in the air after step 3.
  • More challenging variants
    • Long-jump burpee: the athlete jumps forward, not upward.
    • Jump-tack burpee: the athlete pulls his knees to his chest while jumping.
    • Jump-over burpee: the athlete jumps over an obstacle between burpees.
    • One-armed burpee: the athlete uses only one arm for the whole exercise including the pushup.
    • Dumbbell burpee: the athlete holds a pair of dumbbells while performing the exercise.
    • Parkour burpee: following one burpee on the ground, the athlete jumps upon a table and performs the second burpee on the table, then jumps back to the initial position
    • Hindu push up burpee: instead of a regular push up, do a hindu push up
    • Pull-up burpee: Combine a pull-up with the jump or do a pull-up instead of the jump.
  • Other variants
    • Wall burpees / incline burpees / air burpees: the athlete kicks his feet up against a wall / up on a table / up in the air, instead of back. Usually, these variants are performed without a pushup.
  • The 8 count body builder is another variant of the burpee. Counts 1-8 are as follows: (1) put your hands down, (2) push out your feet, (3) and (4) do a jumping jack on the ground, (5) and (6) perform a pushup, (7) bring your feet back forward, (8) jump in the air.

a Börpi története:

The exercise may have been originated by a man named Lieutenant Thomas Burpee (1757-1839). He was an officer in the New Hampshire Militia during the American Revolutionary War and was described as “having the innate Burpee fondness for martial exercises” in A History of the Town of New London, Merrimack County, New Hampshire. Lt. Burpee may have used the combination of pushups and squat thrusts as a means of drilling, conditioning, and disciplining the troops under his command. In addition, the exercise may have also been used by the troops as a way to stay warm during the winters in wartime New England.

Vendég a Háznál

december 29, 2009

Az egyik mai edzésen az a meglepetés ért, hogy Patkó Péter RKC egyik tanítványa,aki Zalaegerszegen tartózkodik, bejött a barátaival edzeni. Helyes fiatal srác, remélem, jól érezte Magát 🙂