Gaudí, Seki Ryú

Szóval felszentelték a Sagrada Familiát, nyugodt lehet az egyik legzseniálisabb-csodálatos építész alatta 🙂 Gaudí, Pierre Székely Péter (Kősárkány) és Hunderwasser társaságában szerintem megtervezhette volna egész Európát.

Pierre Székely Péterről,aki Rasi keresztanyjának igen jó,nekünk kedvesjó barátunk volt, találtam végre jó linket. Kyotoban kapta a buddhista nevét, Kősárkánynak szólították a kolostorban.

Mikor Bayer Ilona készítette Vele a filmjét az MTV részére, nagyon bölcs film amúgy, éppen olyan típusú,mint Maár Gyula Pilinszky-portréja, kellett egy csomót fordítani,és mivel Pécsett díszvendégeskedett, egy éjszaka megcsináltam franciából a doksikat. Cserébe és hálából grafikát készített nekünk. Akkor nagyon sokat beszélgettünk Áginál, szerettem az öreg Mester közelében tartózkodni. Egyszer majd megértem,miért mondta nekem mindig, hogy én kerekeket forgatok. Nem volt soha rejtélyes,sőt rendkívül okosan beszélt, annak ellenére, hogy majd’ egész életében Franciaországban élt, gyönyörűen magyarul, de ezt a rejtvényt,ezt nekem szánta. 🙂

Képek:

Ez az én nagy nagy kedvencem, természetesen Pécsett, a Káptalan utcában, a Modern Magyar Képtár II. előtt, a Kőkertben (lsd linkek oldalt) -Péter szerette,ha a szobraihoz hozzáérnek, ráülnek,kapcsolat jön létre a szemlélő és a lélektárgy között. Én ezt a grosse mukit mindig megsimogatom, alábújok, ha otthon  járok,sosem hagyom ki a Kőkertet.(meg a vásárcsarnokot se a szentesi sárga savanyúkáposzta miatt,de az más tészta)

 

és ezt a szobrát is nagyon szeretem:

2 hozzászólás to “Gaudí, Seki Ryú”

  1. Juci Says:

    Nagy jók ezek a szobrok tényleg.

    Gaudí zsenije előtt pedig csak leborulni tudok, imádom az összes követ, amire csak rágondolt életében 🙂

  2. Papucs Orrán Pamutbojt Says:

    egyszer Juci ha nyugdíjasok leszünk csináljunk már egy Gaudí túrát 🙂

Vélemény, hozzászólás?

