Partvis cuki

de cuki nélkül. Ma az a mázlim volt, hogy 3 fő fekete öves mester volt a szerdai gyakorló edzésen. Meg én. (négyen voltunk).Volt makiwara is, köszöntem is neki,hogy “csókolom” 🙂

Állások. Állásban csípő viszi a mindent. ZenkuTSU dachi, azon belül az a kis picike mozdulat, hogy csak a csípővel törődve a saggitalis tengely mentén oldalról előrefordítani,valamint a lábfejem állásának a beállítása 455-ször. Utána kiba dachi, ami meghökkentően jól ment lábfejestül,mélységestül, csípőstül. Ennek a gyakorlásához kaptam egy partvist. Először arról volt szó, hogy azzal megyek haza 🙂 de aztán másra is tudtam használni, a csípőnél és a gerincnél nagyon jól segíti a tengelyt. Zenkusu dachiban a csípőrettentésnél az ideálishoz 10 centi hiányzott, a végére eltűnt.

Csípőfordítás 25-25 mindkét oldalon megcsináltam 5ször. Kiba dachi 5X 1 perc.

2. számú feketeöves társaságban zenkuTSU dachi sokszor pár perc, az állás mélységét és az első térdet stabilizáltuk, megtudtam,hogy ezt a dolgot (mély állás) egyáltalán Nakayama vezette be,mert Funakoshi mester katáit még egészen magas állásban is lehet látni. A sensei mesélt az edzéseiről Kanazawa-val,aki egy tüneményes pali,és imád tanítani, és szó került a japán mesterről,aki hétvégén jön, vasárnap egész délelőtt itt lesz és edzést tart. Kanazawa nem mai gyerek: 79 éves,- de még tanít és kutya baja, vagyis jók az ízületei, ruganyos, szellemileg teljesen friss. Nekem ez azt jelenti, hogy olyan harcművészetet választottam, ahol a hatvanadik szülinapomon is letehetem a dan-vizsgámat, mert nem rövid távra gyúrok ugye 🙂

Így a fő gyakorolnivalóim a partvisos cuki tzuki nélkül, vagyis csak csípő. Plusz a térd-csípő. Plusz az állásom hosszának a megszokása, amely a letett hátsó térdtől 3 saját ökölnyi távolság az első sarokig, ha zenkuTSUról van szó.

Drága tzuki Ursulával (24 kg,aki nem ismerné ) 300 swing, BK-JK-KK 15-ös szetteben, nagyon kevés pihenőkkel,mert nagyon kevés volt az időm. Technikára figyeltem, koncentrált voltam,mint a penge.

6 hozzászólás to “Partvis cuki”

  1. anikyo Says:

    Szeretem olvasni a karatés bejegyzéseidet! 🙂

  2. Papucs Orrán Pamutbojt Says:

    örülök Tanárnéni 🙂

  3. Attila Says:

    Anikó…még évekkel ezelött csináltam egy egyszerű kata weboldalt…mert sehol nem találtam olyan összegző oldalt ahol az összes kata videóval fennt lett volna…szóval itt a cím:

    shotokankata.click.hu/kata.htm

    be water my friend!!!

  4. cscsaky Says:

    Jaaaj, de nosztalgikus lettem….

  5. Papucs Orrán Pamutbojt Says:

    Attila,
    Köszi, ez ugyanaz,mint amit nekem kell tanulnom standard szerint :-)hurrá!

    Csaba,
    Csak gyakorolj,met majd ha taláxunk,segítened kell nekem lehet 🙂

  6. Attila Says:

    Pontosan ugyanaz…ezek még 10-20 éve készült videók a nagyöreg JKA(Japán Karate szövetség) mestereivel…volt,hogy órákig elemeztem egy katát…:))))

Vélemény, hozzászólás?

