első igazi mediball edzésem

Mostanában a második hely,ahol fullkezdő vagyok, és örülök,hogy én lehetek a BénaBéka 🙂 Hozzászoktam a jó tanárokhoz tanulós koromban ( mondjuk el lehet gondolni, milyen alap Karátson Gábor óráján ülni éveken át minden csütörtökön 14-19 óráig,vagy Kabdebó, Thomka Beáta, Fülei Szántó Endrét ,Kézdit hallgatni), így a kezdőség szerintem nagyon jó terep nekem,meg oda lehet figyelni az alapozásra,ami úgyis végig marad.

No, nagyon jó volt,végig.Sajnos hamar elrepült az a reggel10-től du.4-ig, de örülök,hogy folytatom. Részletesen megpróbálok tudósítani.Nagyon kellemes koncentrációs bemelegítésféle van,kb . Z -Health-érzés volt. A magyarázatokat fejben nem olyan nehéz követni,utána kis segítség mindig van,ha István látja,hogy nem megy.

Maga a mediball szuper, kettlebellhez képest veszélytelen önszabályozós gyakorlat,ha nem jól csinálod, elpottyan a labda 🙂 És nagyon hullámos mozgás,egészen arpólékosan lekövet szép íves mozdulatokat,ettől meg a gondolatok és lelkiállapot is elegáncsosabbá,könnyűvé válik, mert ugye a szögletes, az nehézkesen döcög előre 🙂

Nem voltunk sokan,de kevesen se, a Stefanovics-dojo felső emeletén megtöltöttük a termet. Na és ugyanúgy,mint shotokanon, külön kellett foglalkozni velem,mint akinek a fenekén még ott a tojáshéj, de nekem ez nagyon jó. 10-13 óráig tartott az első rész,ez izgalmas volt, utána egy ebédszünet,amit nagyon élveztem, aztán 14.30tól a második szekció,mikor már sejtettem is, kábé, mi is van 🙂

Hatszor sikerült úgy elkapnom a labdát,hogy nem volt hangja,hurrá, és megtudtam,milyen a kör elöl,a nyolcas,bár kicsit még dömper 🙂 de majd javul.És játszottam az oktatómmal  párosat is, az tetszett a legjobban,a legislegjobban. Játékos,vidám és elég bonyolult dolog, nekem jó lesz !

A hatás: tök jókedvűen, könnyen, lazán érzem magam még most is. Nekem speciel a könnyű érzés a táplálkozásban is meg mindenben is fontos, lehet,mert levegő-jellegű ember vagyok, vagy mert klausztofóbiás 😀 így egészen természetesnek tűnt,hogy jópár másik emberrel arra lazítok,hogy a kicske kis labdi csendben érje el az ütőmet, és időnként átszáguldok valahonnan valahová a labdámért,vagy visszadobom annak,aki éppen leejtette. Sok ebben a tevékenységben a mentális rész,ezt csak egy nagyon nagyon ügyes oktató tudja úgy átadni,hogy ne durranjon szét a tanítványok feje. Szuper lesz ez, örülök,hogy csak úgy belecsöppent az életembe. Na jó,volt segítség, de hagytam 🙂 Itthon is tetszett mindenkinek,várom a szombatot,mikor a szépséges Ági is jön (mert most nem volt valamiért).

Még valami: volt két ismétlődő elem,ami az első kis alkalomhoz képest visszatért, egészen más kontexusban.Kezdem kapisgálni a rendszert. Tanulni kezdem,mert van mit.

A lógibógitréning alkalmából elhatároztam,hogy ha legközelebb olyan helyre megyek be,ahol egy előre elkészített koreográfia szerint gépiesen 150szer reprodukált egységcsomagot kapok oktatásként, gold ide vagy oda, hazamegyek,nem érdekel a befizetett pénzem. Nem drága az időm egy padon üldögélni csendben egyedül,vagy egy jó kis kóser kávézóban találkozni barátokkal, de ilyenre egyre inkább,mert direkt pazarlás.

Itt szó sem volt erről, de mondjuk a gyanúja sem merült fel bennem, hogy gondolkodva tanítanak,és sokat profitálok belőle személyes szinten és a mozgástanítást illetően is.

összehasonlításképpen, a lógimat megvettem asszem egy csomó pénzért, találtam jobb eszközt azóta,ami piros és tartós, igaz, a forgalmazója aszonta, fogja forgalmazni a téerikszet is,mert annyira nyomatva van úgymond,és tanultam egészen pontosan kettő gyakorlatmódot,amit tudok használni. (mert ugye azt senki nem feltételezi rólam,hogy bicepszeztetni vagymit fogom a tanítványaimat,ugye), nem volt rossz ötlet, de redukált, nem tudom olyan konstruktívan beépíteni,illetve de, csak a továbbfejlődés az én gondom. ( egy még nehezebb bicepszizé,hehe 😀 ) Na ez egy másik kategória,ami az oktatást illeti,mert válasz mindenre van, nem kitérő.

Vélemény, hozzászólás?

