Archive for 2011 05 19

Ízületi gyulladással lehet-e kettlebellt fogni?

május 19, 2011

Ma merült fel a kérdés. 🙂 ( a postot majd bővítem, csak most azt mondja ez a rosszindulatú óra, hogy tíz múlt.)

Ha ilyen alany jelentkezne, akkor mindig kérdezd meg,hogy egészen pontosan mit takar az ízületi gyulladás kifejezés, milyen betegséget és milyen ízületi deformitásai vannak,ha vannak, és természetesen hol? Kérd el a papírjait,és nézd meg a vizsgálatok dátumát. Ne legyenek azok 3-4 hónapnál régebbiek.

Nézd meg a lábfejét!!! Ha felborult a lábfej egyensúlya, attól még edzhet, ha olyan állapotban van: lábfejtornával sokat lehet segíteni, de azt is óvatosan és a körülmények ismeretében. Ha csak a lábfej a gond,végezhet egy csomó gyakorlatot térden, vagy abszolút stabilitásban, a földön. Nincs abban semmi kivetnivaló. ( egyik nőcis csoportocskám első edzésén kérték,mondtam oké: fel sem kelünk a földről, fáradtak voltak, és féltek is a kettlebellektől.  Fél óra múlva kérték, hogy nem lehetne inkább mégis az a böszme súly? ezt csak azért, hogy kvázi “fetrengve” is meg lehet erősödni, ha az a cél.)

Ha fogyni is szeretne az ízületi panaszos, akkor felül kell vizsgálni az étrendjét, minden gyulladást támogató kaját,innivalót ki kell vetetni belőle (pl. tej!) sok folyadék, lúgos irányba billenteni az étkezés jellegét stb.

Fontos tudni,hogy ízületi panaszokkal kevésbé toleráns adaptáció-ügyben a szervezet, hiszen bőven van mihez alkalmazkodnia. Kevesebb az érzékelőmuki az ízületekben (már amelyeket esetleg megtámadott valami),de ez is nagyon változó. A Bechterewesek nagyon jó elvannak a kettlebellel,mivel náluk kifejezetten jó az RKC mozgásanyag a gerinc elmeszesedésének nagymértékű lassításában, de általános dolog, hogy ennek a kórnak a hordozói valamiért általában teljesen vidámak és életszeretők maradnak a kórlefolyás alatt. Szemben a PCPvel, ami gyakran jár erős depresszív szakaszokkal. A testmozgás mégis létszükséglet a nem akut szakaszban (ugyanúgy,mint kifejezett masszázsfogások napi alkalmazása, pl. gyűrűfogás stb.), a fizikai és az idegrendszeri vonatkozásokban is: a mozgás szerotonin ill. dopaminszint-emelő utóhatása elkerülhetővé teszi az antidepresszánsokat.

folytköv. vagyis bőv.köv.

Reklámok