Archive for 2012. február

Be water

február 29, 2012

” The essence of earth behaving as water, such as a hot spring”

na ennek örülök.

“The essence of fire behaving as air,such as lightning”

ennek is 😀

Ja,mert ez én lennék 🙂

Reklámok

repifotó

február 28, 2012

egyik,köszönet B.G. ZKSE, szemfülesek azonnal észreveszik a jobb kéz kisujj piros pöttyös körömlényeget.

Burpee a kínpadon

február 23, 2012

Félreértés ne essék, végeznek az edzéseimen burpeet.Vagyis négyütemű fekvőtámaszt. Volt egy kisebb vita/megbeszélés az első ZHealth oktatáson,amikor ministollent ettünk Adyligeten,és ahol majdnem megfagytam,de végül nem, és Péter halálos fenyegetésben részesített minket Jucival,hogy szét fog ültetni,ha tovább idétlenkedünk, és Gabi tett pontot szokásos bölcs meglátásával a “namost hogy is kell pontosan a négyüteműt” kérdéskörre: MI A CÉL?

Oké, nálam az a cél, hogy ezzel a gyakorlattal egy kicsit mobilabb plankmegvalósítást,leguggolást és felguggolást gyakoroljunk, nem elfeledkezve a börpi jól megmozgató jellegéről sem.

Első körben a négyüteműről letiltottam az idióta terpesztettlábas békafelugrást a végén,mert azért mégsem stepaerobic órákat tartok,brekk.

Elugrani helyesen és megérkezni a földre virágsziromhoz méltó finomsággal: még a leg matrix esetén is mindig átismételjük,mert nálam nincsen óra korrekció nélkül, még ha bármilyen kicsi is. Voltaképpen mozogni tanulunk,nem? Elugrani és macskatalpasan megérkezni vkit megtanítani Szilágyi Istvántól tanultam meg,mint oly sok minden más kis jediséget.

Második körben észrevettem,hogy

– már rögtön a guggolásnál elkezdenek sietni, és nagyon fura alakzatokat és statikát vesz fel a lábfej, namely Duck and  Pinguin format, ami indítja a lábhátrarúgást. Tehát ezt is megtanuljuk. Azt is, hogy mikor deviál el a lábfej és a súlypont guggoláskor fáradtság alatt és ezt hogy lehet teljesen jó beidegzésig javítani. Ergo a jó beidegzés szélén szépen megállunk.

Harmadik körben a lábhátrarúgásnál meg kell találni a plank feszítettségi pontját,mikor olyan az egész test,mint a húr: sem háztetőt nem csinál a popsi, sem nem omlik be a csípő. Ezen megint dolgozni szoktunk, ha már megvan a helyes guggolás, méghozzá úgy,hogy

1. Valslide vagy szimpla party műanyag tányér lassú csúsztatásával megtanuljuk a mozdulatot. Elegendő idő után ez egész jól megy már.

2. Valslide mindkét láb alattból felfejlődünk Valslide egyik láb alatt-ba,másik láb paralell mozog.

3. Itt jöhet majd a nem túl nagy csípőemeléssel járó szabad mozgás,már ami a lábhátrarúgást illeti.

Harmadszor, a lábbehúznál ugyanezekkel a problémákkal kell szembenézni, szintén vagy a Valslide vagy csúszós frottírzokni,lassítva. Én amit lehet, évek óta lelassítok, nyomás,guggolás, satöbbi ( a snatchet még nem sikerült 😀 ), hogy meg tudja figyelni a gyakorló a mozgás ívét, a közben előforduló gyengébb szakaszokat, amelyeket átugrik az idegrendszere,és ami miatt kripli lehet igen hamar.

Szóval a burpee nagyon jó szétszedve és finomítva meg Péter földrelehelintődős PM substitute variációja is szuper. Önmagában nem egy rossz gyakorlat,csak 90% ész nélkül végzi nagy mennyiségben, elég szomorú látvány a sok helyéből égig nyúló lapocka, a szenvedésteljes arcok. A burpee nekem egy vidám gyakorlat,főleg guggolásból felfelé. Az a kedvenc részem (ha már bukfenc nincsen benne) . De ebben is tudnod kell, mi aznap az utolsó ismétlés,és nem beleerőltetni még 30 darabot,mert valaki azt találta ki. Ettől totál a falnak megyek egyenesen neki.

Burpee előtt a TGU high bridge

február 22, 2012

Némely dolgok változtak a török felállást illetően is. Ahogyan én Mark Chenget láttam a Magas Hidat kinyomni, na úgy szerettem volna én is. A legjobb rész az egészben,jólesően kinyúlik a gerinc, ha véletlenül a HÁTI mobilitás megengedi (mert nálam de),hogy a csípőtövisekre (2 db spina iliaca anterior superior)merőlegesen legyenek, el tudnék így lenni súllyal a kezemben nagyon sokáig.Óriási levegőket tudok venni kényelmesen, és rendkívül kellemes érzés.

DE ez nem azt jelenti, hogy a magas hidat mindenkinek fel kellene nyomni. Én megtehetem, örülök is neki, mert mindig hiú voltam a mobilitásomra,nekem ez amolyan lelki szabadságot is jelent,ha nem korlátozza semmi a mozgásomat. Viszont,ha otthon gyakorolsz,légy óvatos, a háti és a lumbalis gerincszakasz ugyanis egész nap olyan irracionális terhelést kap az emberek nagy részénél, hogy bajság lehet belőle,ha kockáztatsz.Vakmerő típusok Erbszt Doki számát a Dr.Fit honlapján megtalálják. 😀

Amúgy itt alább,miről csacsogok. (igen, Albert, tudom, hogy a könyökem izé, brontoszauruszos. 🙂 )

hétfőke

február 20, 2012

gondoltam,legyen a cím “hétfő”,de annyira eccerü volt,hogy az már elviselhetetlen.

ma noedzi,kipihenem a hétvégét és holnap is. Meg a hét eleje van a ZTE, utána jön az egész heti munka. Úgyhogy working, edzing és némettanuling üzemmód van,a maradék időben Raheling meg kókuszkrémgyártásing, meg fagyiessen napszemüvegben,hátha hamarabb jön a tavasz 😀

Nagykanállal

február 19, 2012

Vázlatosan,hogy később ki ne hagyjak valamit,ha majd írok és lesz bőlé.

1. Befestette Cs. a körmeimet piros pöttyösre, olyan,mintha esne a kezemen a hó.

2. ezt meglátta az Időjárás,és nekiállt Ő is,de nem piros hó,hanem Rendes Hó formájában, így mire PMre odaértem, pont úgy éreztem magam,mint régen a Deltában az a hóban? Holdon? menetelő szkafanderes alak,közvetlenül a Kudlik Júlia búgócsiga hangja előtt.

3.PM,ez nagyon érdekes volt, de nem kísérlem meg összefoglalni/leírni. Csak egy: néha régebben cikinek tartottam 1-1 gyakorlatba belenyúlni. De megtettem, elemeire szedtem,variáltam stb. Nem az RKC alapgyakorlatokról van szó,hanem pl. a burpee. Örültem neki,hogy Péter említette épp a burpee-t,ami,ahogy látom,elég sok mozgásszervi problémát gyárt.erről később.

4. szombat esti jazz/ Juciék és az új Fehér  Bálna.

5. Darvas Rachel egy olyan,de olyan jólelkű csaj,hogy fű. Köszönöm a lámpákat itt is 🙂

6. Mediballról sokan át szoktak ruccanni a szembenkicsi thai étterembe. Előbb odaértem az Astoriához, és igaz, 100 évig is el tudnám nézegetni a Zsinagógát,de ahhoz kicsi hideg volt és ki voltam pukkanva, no bementem enni egy levest. Aztán annyira összebarátkoztam a pincérrel,hogy egy kis szalvétába csomagolt thai citromfűvel jöttem ki.Friss koriandert is akart adni, de mondtam,hogy az van 🙂

6/a vártam nagyon a Czeglédi Különítményt: Misi RKC-t és a Banda egy részét, főlegleginkábbszörnyenlegjobban Rózsát. Aki pont olyan,mint amilyennek láttam 🙂 Ha valakit szeretnél megismerni, adj egy mediballt a kezébe,és próbálj Vele játszani. Azonnal mindent tudni fogsz.Régebben azt mondtam volna,kérd meg,guggoljon le, de abból az önmagához való viszonyát lehet tükrözni, kapcsolatokra a legjobb a mediball. Akár a lakmuszpapír 🙂

7. Szuper tengelyem lett a hétvégén, erőátviteli berendezéseim viháncolnak örömükben, de ezt majd kifejtem később.Most befejezem Istvánnak a kis cikket,amit az mediball és az ízületek kapcsolatáról kellett volna kikerekítenem már rég. Még szögletes a kicsike,szépítjük keveset.

Aztán részletek…timepermitting zone.

R: PR.

február 15, 2012

Átlagnapból ünnepnap című egyfelvonásos ma.

– Rö saját maga által tőlem kért heti 2 edzése alkalmából felfejlődtünk arra,hogy edzésenként 100 swing mindig megvan. Na ez 8 kilóval ment, mígnem ma aszongya Ő, megpróbálja a 12-essel. Oké, a deadliftek mennek (suitcase, SL, double weightek is), próbi. Na erre szép 10 db kerekedett, KÖNNYEDÉN. Ennek örülünk, ebben maradtunk. Köv. edz mindig kicsit több lesz. Swingen kívül van TRX, plank, guggolás meg ilyenek. Benne van minden az edzésnaplóban, csak azt most nem scannelem ide-mert akármilyen jó easyscanem van, egy egész németkönyvet azzal sem semmiség bescannelni,tegnap fejeztem be, most hagyjuk ezt kicsit-majd egyszer.

– Nádasdy Ádám ma ünnepli a 65. szülinapját. Ünnep,ha időt tölthetek akármilyen írásával, előadásával. Következő életemben Nádasdy Ádám szeretnék lenni. Ha lehet, ötször egymás után 😀

– Sima pékségbe házitejért bemenet.Kísérteties jelenet- mintha egyszer már lett volna ilyen idősík-összecsúszás, Trixi pécsi barátnőm jött velem szemben egy nagyon egerszegi lépcsőn,egy ideig néztük egymást,hogy ez most mi? Első gondolatom: Dejó,ezek szerint nem egerszegen vagyok! De aztán de, csak VÉLETLENÜL összefutottunk. Pékségben barna karakterű személy áll. Személy megszólal kissé fura akcentussal, “Szia, Ani, örülök, hogy látlak.” Ani gondolja “WAS???” utána “Mi történik?” folyt. “Én vagyok, Ahmad” Ani gondolja “kész.vége. hallucinálok.” Péknénire ránéz. Péknéni is a Személyt nézi. Aha. Akkor igazi. ..AHMAD??????????????????????? Mit csinálst Te itt? Miért? Mivan?

Nagyon régi pécsi perzsa barátunkkal futottam össze a világ legesleggagyibb helyén,aki már régóta szívsebész,de most itt sebészkedi a szíveket. Pontosan emlékszem arra az euforikus örömre, ami azután tört szerény kis rám,több,mint 15 éve,mikor kb. 2 hét gyakorlás után ki tudtam mondani a teljes perzsa nevét :-)))

Ja, ich träum’ dich du mich vagymi?

Egy csomó cukormány

február 14, 2012

Először is hepi anti Valentine’s dé mindenkinek. Jobb az a busójárás. Bár nem vagyok egy nackó (nyelvi újítás naszilyonalistára), de a busó,az mégiscsak magyar, ezen belül Baranya. (Isten Baranya 🙂 )

Megy a munka a Fociakadémián, szerencse a fiatalka kolléganővel,aki az Enikő Néni. Izé,én meg az Anikó Néni … néha még tudatosítanom kell,hogy az “Anikó Néni, ez most ugye három pont?” az nekem szól 🙂

Ma az U12 és 14 korosztályt szűrtem és gyakoroltunk és meséltem Nekik a mozgásról, annyira aranyosak, némelyik olyan kis picike, de kis csillogó szemű cukormányok. Volt meglepetés is, majdnem kitalálták, hogy ASLR-nél miért mondom,hogy stop 🙂 És nagyon figyeltek,pedig 2Xmásfél órát dolgozunk.

Rozika néni térdműtét után

február 13, 2012

-Doktor Úr, szabad már lépcsőn járnom?

-Természetesen, Rozika Néni.

-Jaj, de jó, végre. Tudja,milyen fárasztó volt naponta kétszer:ki az ablakon,le az ereszcsatornán és vissza??

Te melyik jövődet választod?

február 11, 2012

Ma édesköményes teát vettem, Rö kedvence,elfogyott. Álltam a pénztárnál, bal kar Nagy Indiai kosaram, tele almával,sütőtökkel zöldségestől jövet. Előttem egy kb. 60 körüli hölgy. Mindenfélét vett, egyenként pakolta ki, szép lassan,kissé jajgatva. Elsőre azt hittem, megőrültem és a Domestosa megszólalt (DM) de sajnos nem.

Mikor kipakolt, tartott egy 15 perces kiselőadást a pénztárosnak arról,hogy megint begyulladt a forgója, pedig annyira vigyáz rá,hogy szinte nem is mozog, aztán tessék. Ezt követően elővette a pénztárcáját,és fizetett. 25 perc. A sor már kígyó,pénztáros rosszul néz ki. Néni elégedetten távozik a kis huncut mosollyal a szemében “ma is sikerült kipanaszkodnom magam!” Közben én cleantartásba fellehelintettem a kosarat,és 5kiló almát és egy hatalmas sütőtököt (plusz rukolla,de az 100 g) feszítésben végig szépen tartottam. Nemár,hogy felszabadul egy csomó időm és ne lehessen játszani valamit 🙂

Miért írtam ezt le? Mert majdnem minden nap hallok ilyesmit. Nem a terápiás helyiségemben. És gondolkozom azon,hogy akárhogyan is szépítjük, a mozgásszegénység halálos.És NEM lehet megúszni, nem lehet kibekkelni,hogy majd hátha elmúlik.

Meg kellene érteni,hogy a nem-csinálással is minden nap jövőt választunk,ami az addigi döntéseink tökéletes eredménye. Csak néha kellemetlen,hogy irreverzibilis folyamatokat nem lehet visszacsinálni.