Burpee a kínpadon

Félreértés ne essék, végeznek az edzéseimen burpeet.Vagyis négyütemű fekvőtámaszt. Volt egy kisebb vita/megbeszélés az első ZHealth oktatáson,amikor ministollent ettünk Adyligeten,és ahol majdnem megfagytam,de végül nem, és Péter halálos fenyegetésben részesített minket Jucival,hogy szét fog ültetni,ha tovább idétlenkedünk, és Gabi tett pontot szokásos bölcs meglátásával a “namost hogy is kell pontosan a négyüteműt” kérdéskörre: MI A CÉL?

Oké, nálam az a cél, hogy ezzel a gyakorlattal egy kicsit mobilabb plankmegvalósítást,leguggolást és felguggolást gyakoroljunk, nem elfeledkezve a börpi jól megmozgató jellegéről sem.

Első körben a négyüteműről letiltottam az idióta terpesztettlábas békafelugrást a végén,mert azért mégsem stepaerobic órákat tartok,brekk.

Elugrani helyesen és megérkezni a földre virágsziromhoz méltó finomsággal: még a leg matrix esetén is mindig átismételjük,mert nálam nincsen óra korrekció nélkül, még ha bármilyen kicsi is. Voltaképpen mozogni tanulunk,nem? Elugrani és macskatalpasan megérkezni vkit megtanítani Szilágyi Istvántól tanultam meg,mint oly sok minden más kis jediséget.

Második körben észrevettem,hogy

– már rögtön a guggolásnál elkezdenek sietni, és nagyon fura alakzatokat és statikát vesz fel a lábfej, namely Duck and  Pinguin format, ami indítja a lábhátrarúgást. Tehát ezt is megtanuljuk. Azt is, hogy mikor deviál el a lábfej és a súlypont guggoláskor fáradtság alatt és ezt hogy lehet teljesen jó beidegzésig javítani. Ergo a jó beidegzés szélén szépen megállunk.

Harmadik körben a lábhátrarúgásnál meg kell találni a plank feszítettségi pontját,mikor olyan az egész test,mint a húr: sem háztetőt nem csinál a popsi, sem nem omlik be a csípő. Ezen megint dolgozni szoktunk, ha már megvan a helyes guggolás, méghozzá úgy,hogy

1. Valslide vagy szimpla party műanyag tányér lassú csúsztatásával megtanuljuk a mozdulatot. Elegendő idő után ez egész jól megy már.

2. Valslide mindkét láb alattból felfejlődünk Valslide egyik láb alatt-ba,másik láb paralell mozog.

3. Itt jöhet majd a nem túl nagy csípőemeléssel járó szabad mozgás,már ami a lábhátrarúgást illeti.

Harmadszor, a lábbehúznál ugyanezekkel a problémákkal kell szembenézni, szintén vagy a Valslide vagy csúszós frottírzokni,lassítva. Én amit lehet, évek óta lelassítok, nyomás,guggolás, satöbbi ( a snatchet még nem sikerült😀 ), hogy meg tudja figyelni a gyakorló a mozgás ívét, a közben előforduló gyengébb szakaszokat, amelyeket átugrik az idegrendszere,és ami miatt kripli lehet igen hamar.

Szóval a burpee nagyon jó szétszedve és finomítva meg Péter földrelehelintődős PM substitute variációja is szuper. Önmagában nem egy rossz gyakorlat,csak 90% ész nélkül végzi nagy mennyiségben, elég szomorú látvány a sok helyéből égig nyúló lapocka, a szenvedésteljes arcok. A burpee nekem egy vidám gyakorlat,főleg guggolásból felfelé. Az a kedvenc részem (ha már bukfenc nincsen benne) . De ebben is tudnod kell, mi aznap az utolsó ismétlés,és nem beleerőltetni még 30 darabot,mert valaki azt találta ki. Ettől totál a falnak megyek egyenesen neki.

6 hozzászólás to “Burpee a kínpadon”

  1. Szabó Anikó Says:

    Tudom, hogy a következő megjegyzéssel nem épp a cikk lényegét fogom meg, de pont azon gondolkodtam valamelyik nap, amikor a Snatch-et tanítottam, hogy hogyan tudnám lelassítani, hogy pontosan lássák?🙂 Aztán arra jutottam, hogy talán nem is kell lelassítanom, mert elég jól körül lehet írni, és így is szépen megtanulják.🙂

    A cikked pedig nagyon tetszett!🙂

    • Tiekuanyin Says:

      Ani,köszi🙂
      a snatch aprítását az ún. reverse engineering-gel tanultam én még anno.de az se lassú,csak felez🙂

  2. Juci RKC Says:

    Ez megint nagyon jó poszt!
    Egyet is értek mindennel, kivéve talán a valslide, de azzal is csak azért nem, mert nemtom mijaz.

    A burpee nekem mindig büntetés volt, bár mostanság ez kezd egy kicsit felpuhulni, rájöttem ám, hogy nem is annyira rossz, főleg ha jól csináljuk. Úgy ahogy Te is mondtad épp az imént – hihetetlen, milyen kevesen tudják jól csinálni, mert tudjuk, hogy jól leguggolni, fekvőtámaszban összeomlás nélkül magukat megtartani, felguggolni is nagyon kevesen tudnak, nem is említve a felugrás-puha megérkezés bizniszt. Ha meg még karhajlítást is beleerőltetünk az előbbiek ellenére, mint ahogy ez sajnos szokás, akkor kész a fullextrás lumbális gyilok.

    A haladó csoportra manapság már rá merem kisebb dózisokban ereszteni a négyüteműt, mert ott már nincs különösebb probléma az előbb felsoroltakkal, sőt ők felugrani is lesznek szívesek a végén, mert azért szerintem úgy az igazi.
    Különben is többet kéne ugrálni, persze csak azoknak, akiknek megfelelő ehhez a bokaszerkezettyük stb.🙂

    • Tiekuanyin Says:

      Juc, haladóknák tök rendben🙂 a felugrás még nem szokot bajság lenni,csak a földetérés🙂 itt Zalában legalábbis ez a helyi szokás🙂

  3. Nagy Laci RKC Says:

    Kijavítottam én is a csoportban a burpee-ket!
    Anikó!
    Köszönjük!:-)

    • Tiekuanyin Says:

      SZÍVECSKE! szeretek szöszmötölni,mert jó a monotóniatűrésem. jól jön ez egy csapatban🙂 örülök,ha épülünk🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: