A Börpi 2.

Milyen Börpiket végzünk mi itt,és miért?

“Gabi: Milyen burpee? Attól függ, hogy mi a célod.”

Olyan négyütemű fekvőtámaszokat végeznek a csoportok nálam, amelyekbe kezdőknél nem vesszük bele a fekvőtámasz nyomást. Továbbmegyek: kétüteműt is szoktunk gyakorolni.

a, guggolásból felugrás,és ott szabályos nyújtott kar, tutitbiztos megállás, feszesség. Guggolásnál figyelni, de legyen kacsa a lábfej, lehetőleg szabályosan,nem eldőlve,kontrollált mozgással csinálni.

b, Guggolásból fekvőtámasz(kezdő) pozícióba láb hátrafelé kijuttatása,és vissza. Cél: itt is, a mozdulat végpontján teljes feszítés,ami azt jelenti,hogy egyenes a törzs,a lábfejek nem dőlnek összevissza ki-be, nincs háztetőpopsi vagy behajlott acéllemez-derék, szép egyenesen vitelezve ki.

Ha ezek mennek,akkor mehet a 4 ütem.

Variációk: felugrások számának növelése, vagy a hátraláb szám növelése. Vagy egyik csökken-másik nő politika.

Nagyon hatékonynak bizonyul ez a gyakorlat, szeretem is. És akkor,mikor elég hatékonynak tartottam, megörvendeztettem : először persze engem…aztán a többieket is, az egykezes variációval,ami azért jó,mert kétszer annyit lehet belőle végezni. És jobban kell feszíteni ugye,hogy ne borulj el oldalra.

Ezen felül az előbb találtam meg, hogy megint rájöttem valamire, amit már valaki régen kitalált, ha már a Wikiben is benne van…de azért még mindég örülök 🙂

Ezen a pontos a variációs lehetőségek száma annyira sok már, hogy még a fekvőtámasz beépítése előtt megvárom,amíg ezt megunjuk.

Hozzászólás